Reisschema
 Dag 1: Heenreis
 Dag 2: Shopping!
 Dag 3: Animal Kingdom
 Dag 4: Blizzard Beach
 Dag 5: Universal Studios
 Dag 6: Geen plannen
 Dag 7: MGM Studios
 Dag 8: Universal Studios
 Dag 9: Busch Gardens
 Dag 10: Geen plannen
 Dag 11: Magic Kingdom
 Dag 12: Sea World
 Dag 13: Key West
 Dag 14: Key West
 Dag 15: Magic Kingdom
 Dag 16: Epcot
 Dag 17: Cypress Gardens
 Dag 18: Islands of Adventure
 Dag 19: Cypress Gardens
 Dag 20: Terugreis

Dag 1: Heenreis
Vandaag was het dan eindelijk 15 augustus, de dag dat we naar Orlando zullen vliegen. Het land van zon, zee en attractieparken. En van grote wagens hamburgers natuurlijk.
Het vliegtuig vertrekt om 2 uur 's middags en we worden geacht drie uur van te voren aanwezig te zijn. De wekker gaat dus om 8 uur al af en we zitten keurig op tijd voor de bus te wachten.
Met de bus zijn we in een paar minuten op het station Almere Buiten en is het weer wachten op de trein. Dan blijkt er bij Amsterdam CS een trein ontspoord en is het treinverkeer richting Amsterdam volgens de omroepster ernstig ontregeld. Gelukkig kwam er, met een half uur vertraging, alsnog een stoptrein richting Schiphol langs.
En zo staan we met al onze rommel bij de incheck balie en dient het volgende probleem zich aan. We zijn niet door ons reisburo ingedeeld en dus kunnen we niet meer allemaal bij elkaar zitten. Drie van ons kunnen naast elkaar op rij 44 en de ander komt op rij 19 te zitten. Niet echt ideaal dus maarja, we gaan naar Florida!
De douanecontrole verloopt verder voorspoedig en nu hebben we nog bijna twee uur over voordat het vliegtuig vertrekt dus we eten een broodje en lopen wat te winkelen bij de tax-free afdeling.

Ook voor mij was er nog een speciale afdeling :o)
En zo vlogen we dan even later naar Orlando. Dat wil zeggen, nadat Hellen bij de gate nog even had gevraagd of er niet toch nog geschoven kon worden met wat stoelen.
Nu bleken we niet de enige te zijn met dit probleem en de mevrouw achter de balie ging voor ons kijken. Ze kwam met een briljante oplossing: vier plaatsen naast elkaar in de Star Class! Geniaal toch?
Bij Star Class stoelen hoort natuurlijk ook een Star Class menu. En een glaasje champagne. De hele reis werden we trouwens geweldig verzorgd. Op deze manier is 9 uur vliegen geen straf. Hier kunnen we wel aan wennen hoor, jammer dat we de terugweg weer gewoon economy moeten vliegen :)
Onderweg nog Hitch en Pacifier gekeken en de handleiding van het nieuwe fototoestel bestudeerd.
Bij de landing kunnen we uit het raam helaas niet al de parken zien liggen, maar hebben wel opeens een mooi uitzicht op het vliegveld zelf. Amerikaanse grond!
Aan de grond begint het hele circus van immigratie, douane, paspoort en bagagecontrole. We blijken toch stiekum een flinke schaar in de handbagage mee te hebben. Die is dus er op Schiphol gewoon doorgekomen, maar nu zijn we hem echt kwijt.
We hadden al gerekend op een lange tijd wachten op de huurauto te bemachtigen maar we waren gelukkig meteen aan de beurt. Een paar formuliertjes tekenen en de auto wordt voorgereden. Het is geweldige slee, een Chryster Sebring Convertable alleen passen daar natuurlijk nooit 4 mensen en alle bagage in. Of toch? Met een hoop geprop en geschuif met stoelen blijkt er precies genoeg ruimte om alles erin te krijgen, als Birgit bij Hellen op schoot zit achterin.

Dankzij TomTom zijn we binnen een half uurtje bij het hotel. Wat is het hier mooi! En warm, dat is wel even wennen zeg. Nog snel even een pizza en wat flessen cola gekocht in de hotelwinkel en dan ploffen we uitgeteld op bed neer.