Reisschema
 Dag 1: Heenreis
 Dag 2: Shopping!
 Dag 3: Animal Kingdom
 Dag 4: Blizzard Beach
 Dag 5: Universal Studios
 Dag 6: Geen plannen
 Dag 7: MGM Studios
 Dag 8: Universal Studios
 Dag 9: Busch Gardens
 Dag 10: Geen plannen
 Dag 11: Magic Kingdom
 Dag 12: Sea World
 Dag 13: Key West
 Dag 14: Key West
 Dag 15: Magic Kingdom
 Dag 16: Epcot
 Dag 17: Cypress Gardens
 Dag 18: Islands of Adventure
 Dag 19: Cypress Gardens
 Dag 20: Terugreis

Dag 14: Key West & Miami
We worden nogal laat wakker in Hotel Key West, wat bij nader inzien niet de beste keus van het eiland was. Zo laat, dat ontbijten in het hotel er niet meer in zit. Daarom wijken we uit naar het International House Of Pancakes. Die keten hadden we nog niet gehad. Naast uiteraard pancakes in alle soorten en maten hebben ze ook eieren met rosti of desgewenst steak en gebakken aardappelen.
We proberen nog een behoorlijk stuk strand te vinden maar aan de noordkant blijkt op alle eilanden geen strand te zijn en de zuidkant is hier voorzien van een dikke laag zeewier. Bovendien waait het nog steeds behoorlijk dus echt strandweer is het niet. Op de terugweg naar Orlando willen we wat tussenstops maken, onder andere om een kijkje in Miami te nemen. Rond half twee zijn we dus weer op de terugweg.
De rit van Key West naar Miami gaat over een stuk of 20 Keys en evenzoveel bruggen. De meeste van deze bruggen zijn slechts een tiental meters lang maar er zit ook een brug van 7 mijl (11,5 km) tussen. Best knap dat ze al aan het begin van de vorige eeuw spoorbruggen van die lengte hebben gebouwd. Bij Anna's Beach stoppen we weer. Het strand is hier schoon en het weer ziet er ook goed uit. Ideale omstandigheden om een eindje in de Caribische zee te gaan.
Miami Beach blijkt een aardig stuk uit de route te liggen en is nog lastiger te bereiken omdat veel straten zijn afgezet door de politie. Waar dat goed voor is weten we op dat moment nog niet. Eenmaal op Miami Beach aangekomen valt er weinig strand te zien omdat er overal enorme hotels tussen staan. Wat zijn we toch weer lekker voorbereid. Uiteindelijk vinden we wel een stuk strand maar de boulevard die we van Miami Vice kennen kunnen we zo snel niet vinden. Wel rijden er opvallend veel limo's in de rondte.
Eten aan zee zit er dus even niet in, of we moeten in het restaurant van het Sheritan aanschuiven. Uiteindelijk nemen we genoegen met een restaurantje met de welluidende naam Sunset. Op televisie zien we intussen de prijsuitreiking van de Video Music Awards van MTV. Blijkt de uitreiking live vanuit Miami te worden uitgezonden! Dat verklaart al die politie op de been en al die limo's. Wie weet wie we allemaal hebben ingehaald vandaag :o) Achteraf hebben we wel de wagen van Def Jam gezien.
Niets is zo fijn al rijden met open dak. Alleen is het meestal veel te warm met die brandende zon op je bol. 's Avonds is het wel erg prettig, zeker op zo'n lange trip. Vanavond gaat dus het dak eraf! Met 70 mijl per uur (112 km/h) gaat je haar er alleen niet beter van zitten :o)

Voor morgen staat Typhoon Lagoon op het programma. We komen alleen nogal laat thuis vanavond en morgen moet er ook weer gewassen worden dus er gaat weer geschoven worden.