Reisschema
 Dag 1: Heenreis
 Dag 2: Shopping!
 Dag 3: Animal Kingdom
 Dag 4: Blizzard Beach
 Dag 5: Universal Studios
 Dag 6: Geen plannen
 Dag 7: MGM Studios
 Dag 8: Universal Studios
 Dag 9: Busch Gardens
 Dag 10: Geen plannen
 Dag 11: Magic Kingdom
 Dag 12: Sea World
 Dag 13: Key West
 Dag 14: Key West
 Dag 15: Magic Kingdom
 Dag 16: Epcot
 Dag 17: Cypress Gardens
 Dag 18: Islands of Adventure
 Dag 19: Cypress Gardens
 Dag 20: Terugreis

Dag 19: Cypress Gardens en terugreis

Het vliegtuig vertrek pas vanavond en er stond weliswaar nog een dagje winkelen gepland maar we hebben eigenlijk niets meer te kopen dus ik ga nog een ochtendje Cypress Gardens proberen. Het is een bijzonder warme dag vandaag dus het weer zal wel even goed blijven. Als eerste ga ik Triple Hurricane uitproberen, een houten achtbaan. Niet erg hoog maar toch wel erg leuk om te doen. Het is zo rustig nog dat ik rustig kan blijven zitten voor een tweede en een derde rondje. "It's called Triple for a reason" :o)
De Galaxy Spin is nieuw in Cypress Gardens en daar zijn ze erg trots op. Overigens zijn alle attracties hier vrij nieuw omdat die pas geplaatst zijn vlak voordat het park opnieuw open ging in januari vorig jaar. Galaxy Spin is, zoals de naam al doet vermoeden, een spinning mouse achtbaan. En een tamelijk ruwe ook. Ook hier wordt de baan speciaal voor mij gestart en dat geldt eigenlijk voor alle volgende rides.
Zoals bijvoorbeeld het reuzenrad. Ik kan rustig 10 minuten bovenaan van het uitzicht over Lake Eloise genieten en foto's maken voordat ik weer verder ga en nog twee rondjes toegift krijg. Het waait in ieder geval wat daarboven en dat is ook wel prettig.

Wat je niet zovaak tegenkomt is een Flying Scooter. Een soort zweefmolen waarbij je met een groot blad voorop een beetje kunt sturen.
Rond een aangelegd meertje staan nog wat aardige attracties zoals een freefall toren (met een stuk beton als remblok lijkt het), een schommelschip en een Disko. De Disko is een draaiende schijf waarbij je naar de buitenkant gericht zit. De hele schijf gaat vervolgens heen en weer over een stuk rails als een schommel. Mijn thermostaat trekt het even niet meer en ik ga een kwartiertje bijkomen in de arcade hal waar de airco loeit. Het personeel heeft het ook zwaar.
Swamp Thing is een inverted achtbaan, gelukkig zonder inversies want het ding is behoorlijk ruw. Ik zit weer alleen in de trein, voorin en ga ongevraagd een tweede rondje. Met je hoofd tegen de schouderbeugel gedrukt is het te doen. Nog een paar rondjes Triple Hurricane, een ritje Okeechobee Rampage en de Sky Ride en dan heb ik het qua rides wel weer gehad vandaag. Een kijkje in de Butterfly Garden is nog best leuk alleen de nieuw aangekomen vlinders zitten nog in quarantaine.
Nog even een hamburger wegwerken en dan op weg naar de auto. Bij Plains, Trains & Automobiles staat een bordje dat er een modeltreinbaan is. Even kijken dan maar. Ongelovelijk wat ze hier gemaakt hebben zeg, en wat een detail allemaal. Bij elkaar een meter of 50 of 60 met opgebouwde landschappen en scenes. Wat een werk moet dat geweest zijn. Er hangt zelfs een vliegtuigje met knipperende lichten in zwaar weer. In de wolken zie je het bliksemen. De mooiste baan die ik gezien heb!
Terug naar het hotel en daar de laatste spulletjes in de koffers gepropt. We hebben wel wat meer handbagage dan op de heenweg maar het moet maar lukken. 4 grote koffers, 2 grote tassen en 6 stuks handbagage in een cabriolet auto met kleine kofferbak, het is even passen en meten maar het lukt. Bij de autoverhuur wordt niets gevraagd behalve de sleuteltjes en we kunnen verder. Dat gaat vlot! Bij het inchecked blijkt de vlucht overboekt. Ze zoeken vrijwilligers om een dag later terug te vliegen.
Het aanbod bestaat uit een gratis hotelovernachting + diner + ontbijt + lunch + $400 per persoon. Een snelle rekensom leert dat we dus $1600 (zo'n 1300 euro) kunnen terugkrijgen door een dag langer op vakantie te blijven. Pas bij het boarden wordt bekend of de vrijwilligers allemaal nodig zijn dus we wachten voorlopig nog af. Uiteindelijk blijken we de enige te zijn en er zijn 4 plaatsen tekort. Zo staan we dus weer buiten op de shuttle naar hotel Renaissance te wachten. Stomweg stappen we nog in de verkeerde shuttle ook en komen op een of andere parkeerplaats van een verhuurbedrijf terecht. Uiteindelijk blijkt Renaissance een superdeluxe hotel en we hebben nog 2 kamers ook. Alleen is er niet veel tijd om echt nog iets te doen. Het is al laat en morgen vliegen we al om 5 uur. In het hotel is echter een zwembad en een fitness ruimte dus we redden ons wel.
Om half elf nog maar even dineren dan. Er is een gezellige Bierstube waar de geur van zuurkool met worst ons tegemoet komt. Weer eens wat anders dan de steaks met friet. Best vermoeiend hoor, zo'n middag/avond rondhangen op het vliegveld. Na het verplichte kijken naar de ravage van Katrina (er zijn continue updates op het nieuws) is het dan ook niet moeilijk om in slaap te komen. Morgen weer een poging om de terugreis aan te vangen.